יום רביעי, 5 במרץ 2014

פרס נובל לשלום

10.12.1978

אני מתרגש לקראת קבלת פרס נובל לשלום. אני וחברי לשלום אנואר סאדאת מקבלים יחד את הפרס. הגעתי לאוסלו בירת נורווגיה. ממש קר בנורווגיה אבל אני ממש מתרגש  
אני מקבל את הפרס כי אני וסאדאת חתמנו על הסכם שלום בין שני המדינות שלנו ישראל ומצרים. השיחות ביני לבין מר סאדאת התחילו שנה לפני, עוד בשנת 1977. היו הרבה קשיים ורק לפני כ-שלושה וחצי חודשים לאחר שהיה ממושכת במעון הקיץ של הנשיא קרטר במרילנד, סוף סוף הגענו לסכם. זהו לא היה הסכם פשוט. הרבה ויתורים והכל למען שלום!
בוועידת פסגה ב"קייפ דייוויד" בנוכחות של הנשיא ג'ימי קרטר חתמנו יחד על ההסכם שלום. כעת הנני מתכונן לנאום. נאום של ניצחון. השלום ניצח! ראשית אני אודה לגולדה מאיר על עזרתה ותמיכתה בדרכי הארוכה. לפני יומיים לווינו את גולדה מאיר לדרכה האחרונה. אבדן גדול למדינת ישראל. אני חייב לאודות גם לאישה שלי, עליזה, שתמכה בי, ובמיוחד למדינתי הנפלאה שתמכה בי באורך כול הדרך . 



                                          

עריכה: עידו ב'

5 תגובות:

  1. אהבתי במיוחד שרשמתה את הקשיים ומהם הקשיים ולדעתי זה
    מאוד חשוב.

    השבמחק
  2. הרשומה מאוד עניינה אותי, לא ידעתי על מה מנחם בגין קיבל פרס נובל לשלום ועכישו אני יודעת.
    מרשומה זו גם הבנתי שמנחם בגין קבל את הפרס עם סאדאת.
    אהבתי גם התמונות שהוספתה ואת הסרטון...

    השבמחק
  3. אהבתי מאוד את הרשומה שלך היא עיניינה אותי מאוד

    השבמחק
  4. אהבתי מאוד את הרשומה שלך היא מעיניינת אותי מאוד

    השבמחק
  5. אהבתי שרשמת רגשות וגם אני עכשיו יודע יותר ..
    ואהבתי את הסירטון ואת התמונות ..

    השבמחק